PAINATUSMENETELMILLÄ VOI TUODA YRITYSILMETTÄ ESIIN VISUAALISIN KEINOIN

Yrityksen mielikuva on kuin brändin sielu, joka heijastaa sen visiota ja arvoja. Se on se kokonaiskuva, jonka yritys haluaa välittää asiakkailleen ja sidosryhmilleen. Yrityksen mielikuva syntyy monista eri tekijöistä, kuten visuaalisesta ilmeestä, markkinointiviestinnästä ja käytetyistä väreistä.

Visuaalinen ilme on tärkeä osa yritysmielikuvaa. Se voi sisältää värimaailman, kuvioita ja tekstejä, jotka tuovat esiin yrityksen persoonallisuuden ja arvot. On tärkeää valita visuaalinen ilme huolella, sillä se luo vahvan ensivaikutelman ja auttaa erottumaan kilpailijoista. Meillä Ykkösmuovissa voidaan toteuttaa näyttäviä ja kauniita painatuksia silkki- ja foliopainolla erilaisiin materiaaleihin ja tuoda visuaalisin keinoin asiakkaan yritysilmettä tuotteissa esille.

Valitse tuotteen visuaaliseen ilmeeseen persoonallisia kuvioita, tekstiä ja väriä

Tuotteen väreillä, kuvioilla, kuvilla ja teksteillä voidaan välittää haluttua mielikuvaa asiakkaalle, joka vaikuttaa siihen millaisen ensivaikutelman asiakas yrityksestä ja sen tuotteista saa. Positiivisen mielikuvan syntyyn voidaan vaikuttaa pienillä, mutta merkittävillä asioilla. Asiakkaan ostopäätökseen voidaan vaikuttaa valitsemalla tuotteeseen sopivan erottuva ja persoonallinen ilme, joka erottuu massasta. Tällainen ilme jää myös asiakkaalle paremmin mieleen ja lisää yhteydenottoja yritykseen.

Tavani Oy:n uutiskirjeessä, jossa viitataan Print & Median sivun kirjoitukseen: ”Etiketti vaikuttaa vahvasti kuluttajaan”, kerrotaan UPM Raflatacin laajasta markkinointitutkimuksesta.

UPM Raflatac teetti tutkimuksen, jossa tutkittiin 32 erilaisen etiketin vaikutuksia kuluttajiin koetilanteessa. Tämä laaja neuromarkkinointitutkimus osoittaa selvästi, että etiketti on osa moneen aistiin vaikuttavasta tarinan kerronnasta, joka liittyy kuluttajan kokemukseen. Kultaiset värit, tekstuurit ja kohokuviot ovat kuluttajien mieleen.

Myös monet muut tutkimukset ovat osoittaneet miten etiketin väri, muoto, paperi, painotekniikka ja design vaikuttavat kuluttajiin.

Arvot, visio ja mielikuva brändistä esiin kohdennetulla markkinointiviestinnällä

Markkinointiviestinnän avulla voidaan viestiä yrityksen arvoista ja visiosta sekä luoda haluttu mielikuva brändistä. Tekstit voivat olla voimakkaita ja inspiroivia tai informatiivisia ja selkeitä – riippuen siitä millainen viesti halutaan välittää. Myös yksinkertaisen tyylikäs voi sanomaltaan olla selkeä ja puhutella tiettyä asiakasryhmää. 

Huolellisesti suunnitellulla visuaalisella ilmeellä voidaan viestittää yrityksestä ulospäin kohdennetulle asiakaskunnalle mm. seuraavia asioita:

-Laadukkuutta

-Perinteikkyyttä

-Luotettavuutta

-Kotimaisuutta

-Tyylikkyyttä

-Trendikkyyttä

-Nuorekkuutta

-Nykyaikaisuutta

-Inhimillisyyttä

-Taiteellisuutta ja luovuutta

-Ympäristö arvoja ja yrityksen kestävän kehityksen linjaa

Kokonaisuudessaan yritysmielikuva on olennainen osa brändin rakentamista. Se auttaa luomaan luottamusta asiakkaiden keskuudessa sekä herättämään kiinnostusta uusissa potentiaalisissa asiakkaissa. Panosta siis huolellisesti yrityksesi mielikuvaan ja näe, miten se vaikuttaa positiivisesti liiketoimintaasi.

Meillä Ykkösmuovissa on mahdollista toteuttaa tuotteisiin yrityksellesi sopiva visuaalinen ilme painatuksilla

Silkki- ja foliopainolla on mahdollista toteuttaa monenlaisia visuaalisia ratkaisuja muoviin ja useisiin muihin materiaaleihin. Olemme toteuttaneet painatuksia myös erikoistuotteisiin, mm. akustiikkalevyihin. Huomasitko tämän blogin kuvan (blogi banneri), jossa olemme painattaneet tyylikästä kuviota huopaan (akustiikka elementin päällinen). Värimaailma, jota esimerkiksi silkkipainolla voidaan toteuttaa, on laaja. Spotti sävyjä on tuhansia, joten jokaiseen makuun löytyy varmasti sopivia sävyjä.

Mikäli mielessäsi on jokin materiaali ja idea toteutuksesta, ota rohkeasti yhteyttä, niin mietitään yhdessä, voisimmeko olla avuksi ideasi toteutuksessa. Palvelemme mielellämme!

Lähde: Tavani Oy:n uutiskirje: Print & Media julkaisu 15.12.2023. Reino Lantto.